Tartalom előállítása és közlése marketingcéllal. Keresőmarketing, tartalommarketing |
Abban a tevékenységi körben, amelyben én eregetem az utóbbi években oroszlánkörmeimet (szinte teljesen felhagyva a szépírással), a fogalom más értelmet kap. És ha igazán szigorúan veszem, akkor mind a honlapoptimalizálásban, mind a keresőmarketingben az előállított és honlapokon közölt tartalmak révén érem el, hogy egyes weboldalak bizonyos kulcsszavakkal jó pozíciókat szerezzenek és tartsanak meg az organikus Google-keresések listáin.
Ugye itt van egyfelől a honlaptartalom - annak a webhelynek a kontentje, amelyet optimalizálok. Ha ezt a tartalmat minőségivé teszem és érvényesítek rajta 20-25 keresőszempontot, akkor megnő keresőmarketing értéke. Azaz a tartalom révén valósítok meg marketingcélokat - mi ez, ha nem tartalommarketing.
Másfelől meg ott a linkprofil építés. Kreatív módszereim most már hosszú évek óta azt jelenti, hogy soha nem rakok csak úgy ki linkeket a weboldalakra, hanem releváns kontextust teremtek számukra. Kontextus létrehozása csak tartalom előállításával és elhelyezésével lehetséges: tehát ez is TM!
Vagyis a Google első oldalára tartalommarketing eljárásokkal kerülhet fel egy weboldal.
Azaz rácsodálkozhatom a tartalommarketingre, mint Moliére hőse a prózabeszédre. Anélkül művelem évek óta, hogy tudtam volna: van ilyen.
A marketing speciális formája a mobiltelefonokat célozza meg. Nagyvállalatok, áruházláncok, sőt pártok is gyakran indítanak tartalmas SMS-kampányt tömeges üzenetküldéssel, ami a leghatékonyabb mobilmarketing eszköz.
Ajánlott szolgáltató blogja friss SMS-hírekkel:
SMS-marketing: szövegtartalom tömeges küldése |