Tartalom és marketing

Ismerkedem a fogalommal, ízlelgetem, tanulgatom a tartalommarketing jelentését, jellegzetességeit. Úgy érzem, sok a mellébeszélés. Főleg, amikor azt ecsetelik, hogy a content marketing a fogyasztók (és nem a gyártók, forgalmazók) érdekeit szolgálja. Ez blabla. Amíg nem a vásárlók, hanem a cégek adnak megrendelést tartalommarketing tevékenység végzésére, addig az az ő érdekeiket szolgálja. Más kérdés, hogy a TM finomabb módszerekkel dolgozik, mint az átverős reklámok és az árut, szolgáltatást jól tupírozottan előadó PR-cikkek
 
tartalommarketing
Tartalom előállítása és közlése marketingcéllal. Keresőmarketing, tartalommarketing


Abban a tevékenységi körben, amelyben én eregetem az utóbbi években oroszlánkörmeimet (szinte teljesen felhagyva a szépírással), a fogalom más értelmet kap. És ha igazán szigorúan veszem, akkor mind a honlapoptimalizálásban, mind a keresőmarketingben az előállított és honlapokon közölt tartalmak révén érem el, hogy egyes weboldalak bizonyos kulcsszavakkal jó pozíciókat szerezzenek és tartsanak meg az organikus Google-keresések listáin.

Ugye itt van egyfelől a honlaptartalom - annak a webhelynek a kontentje, amelyet optimalizálok. Ha ezt a tartalmat minőségivé teszem és érvényesítek rajta 20-25 keresőszempontot, akkor megnő keresőmarketing értéke. Azaz a tartalom révén valósítok meg marketingcélokat - mi ez, ha nem tartalommarketing.

Másfelől meg ott a linkprofil építés. Kreatív módszereim most már hosszú évek óta azt jelenti, hogy soha nem rakok csak úgy ki linkeket a weboldalakra, hanem releváns kontextust teremtek számukra. Kontextus létrehozása csak tartalom előállításával és elhelyezésével lehetséges: tehát ez is TM!

Vagyis a Google első oldalára tartalommarketing eljárásokkal kerülhet fel egy weboldal

Azaz rácsodálkozhatom a tartalommarketingre, mint Moliére hőse a prózabeszédre.  Anélkül művelem évek óta, hogy tudtam volna: van ilyen.
A marketing speciális formája a mobiltelefonokat célozza meg. Nagyvállalatok, áruházláncok, sőt pártok is gyakran indítanak tartalmas SMS-kampányt tömeges üzenetküldéssel, ami a leghatékonyabb mobilmarketing eszköz. 

Ajánlott szolgáltató blogja friss SMS-hírekkel:
 
sms marketing kampány tartalma
SMS-marketing: szövegtartalom tömeges küldése