BDK BLOG

2016. június 10., péntek

Etnikai határok, nemzetstratégia

Bárdi Nándornak egy Szegeden tartott előadásáról olvasott beszámoló késztetett néhány régebbi írásom felidézésére. Nándor a kárpátaljai magyarság teljes kivonulását vizionálja (exodus), ennek korai folyamataira még az ukrán-orosz katonai konfliktus előtt többször felhívtuk a figyelmet, igaz én inkább válságról beszéltem-írtam, és ennek jegyei közt említettem a kivándorlást, s hogy a fiatalabb generációk, valamint az értelmiség távozásával hogyan mélyül el a krízis.

Kis írásomat közzétettem itt: Befellegzett a kárpátaljai magyarságnak - és szokás szerint megosztottam a Facebookon. Egy hozzászóló itt vetett fel néhány dolgot. Az etnikai határok elmosódásának okát (amiről írok) az elukránosodásban vélte felfedezni, a magyarság szempontjából pedig az áttelepülést ezzel szemben a kisebbik rossznak gondolta. Ezt válaszoltam:

1. Nem, az etnikai határok nem az asszimiláció miatt mosódnak el, a nyelvváltás vagy pláne nemzetiségváltás továbbra sem jellemző a kárpátaljai magyarokra (bár természetesen előfordul, pl. vegyes házasságok esetén), vagyis az elukránosodás korábban sem, és most sem tartozik az égető problémák közé. A települések lakosságának a nemzetiségi arányai változnak erőteljesen (pl. az elköltőző magyarok helyére nem magyarok érkeznek, a fejlődő városok lélekszáma nem magyarokkal gyarapszik). A korábban magyar többségű települések előbb vegyes összetételűvé válnak, majd a magyarok kisebbségbe kerülnek - ez jellemzően az etnikai határokon megy végbe, de ez történt pl. Beregszászban is. Ezzel a tömbmagyarság egyre inkább szórványosodik, a szórványok pedig szűkülnek, idővel felszámolódnak. 
a magyarság etnikai határai
A magyarság etnikai tömbjei és szórványai 1989-ben
2. A hosszútávú nemzetstratégia az lenne (lehetne), hogy a magyarság térvesztése a Kárpát-medencében ne következzen be, illetve minél lassabban történjen. A határon kívüli magyar közösségek a magyarországi magyarság számára háttérül, tartalékul szolgálhatnak sok szempontból, pl. egyfajta genetikai rezervoárként működnek. Az összmagyar érdek az lenne, hogy ezek a közösségek megtartsák reprodukciós készségüket, amit a politikusuk "szülőföldjükön boldoguljanak" eufemizmussal fejeznek ki. Tehát sem az itt maradóknak, sem Magyarországnak nem jó a tömeges áttelepülés (amit Bárdi exodusnak nevez), előbbiek érdekérvényesítő ereje ezzel minden téren (politika, oktatás, kultúra) erősen csökken, reprodukciós potenciálja pedig megszűnhet (nagy számban távozó fiatalok), az utóbbi (a Mo-i magyarság) pedig a rezervoár gyors kiürülésével ugyan időlegesen feltöltődhet, de ezzel a háttere, tartaléka felszámolódhat.

2016. június 2., csütörtök

Tartalom és marketing

Ismerkedem a fogalommal, ízlelgetem, tanulgatom a tartalommarketing jelentését, jellegzetességeit. Úgy érzem, sok a mellébeszélés. Főleg, amikor azt ecsetelik, hogy a content marketing a fogyasztók (és nem a gyártók, forgalmazók) érdekeit szolgálja. Ez blabla. Amíg nem a vásárlók, hanem a cégek adnak megrendelést tartalommarketing tevékenység végzésére, addig az az ő érdekeiket szolgálja. Más kérdés, hogy a TM finomabb módszerekkel dolgozik, mint az átverős reklámok és az árut, szolgáltatást jól tupírozottan előadó PR-cikkek
 
tartalommarketing
Tartalom előállítása és közlése marketingcéllal. Keresőmarketing, tartalommarketing


Abban a tevékenységi körben, amelyben én eregetem az utóbbi években oroszlánkörmeimet (szinte teljesen felhagyva a szépírással), a fogalom más értelmet kap. És ha igazán szigorúan veszem, akkor mind a honlapoptimalizálásban, mind a keresőmarketingben az előállított és honlapokon közölt tartalmak révén érem el, hogy egyes weboldalak bizonyos kulcsszavakkal jó pozíciókat szerezzenek és tartsanak meg az organikus Google-keresések listáin.

Ugye itt van egyfelől a honlaptartalom - annak a webhelynek a kontentje, amelyet optimalizálok. Ha ezt a tartalmat minőségivé teszem és érvényesítek rajta 20-25 keresőszempontot, akkor megnő keresőmarketing értéke. Azaz a tartalom révén valósítok meg marketingcélokat - mi ez, ha nem tartalommarketing.

Másfelől meg ott a linkprofil építés. Kreatív módszereim most már hosszú évek óta azt jelenti, hogy soha nem rakok csak úgy ki linkeket a weboldalakra, hanem releváns kontextust teremtek számukra. Kontextus létrehozása csak tartalom előállításával és elhelyezésével lehetséges: tehát ez is TM!

Vagyis a Google első oldalára tartalommarketing eljárásokkal kerülhet fel egy weboldal

Azaz rácsodálkozhatom a tartalommarketingre, mint Moliére hőse a prózabeszédre.  Anélkül művelem évek óta, hogy tudtam volna: van ilyen.