Költői piramisjáték

Mindig elindít valaki a Facebookon valami piramisjátékot. Jó esetben jóhiszeműen. Kinek ne tetszenék, ha valaki kirakja kedvenc versét és megszólítja 10 ismerősét, tegyék ugyanezt, saját 10-10 ismerősüket megkérve. Dejó! "Hasít a játék".

Nekem két alapvető bajom van ezzel.
  1. Ha mindenki 10 ismerőst jelöl meg és nincsen ismétlődés, a 7. körben elérnénk Magyarország összlakosságát és a 10-ben meghaladnánk a Földét. Ehelyett az történik, hogy már a második-harmadik körtől kezdve visszaérkezik hozzánk a felkérés, majd egyre több ismerősünktől kerül vissza, mígnem, ha valóban hasít a játék, százas, ezres nagyságrendben leszünk újra és újra felkérve...
  2. A Fecebookot eleve nem tartom megfelelő helynek költői szövegek megjelentetésére, klasszikus, nem jogvédett verseket sem látok itt szívesen (ezek megtalálhatók sokkal igényesebb, erre a célra szolgáló felületeken), a szerzői jogvédelem alatt állók önkényes publikálását pedig kifejezetten problémásnak gondolom: semmifajta szerzői szöveg jogtalan (azaz a jogtulajdonos hozzájárulása nélküli) közlésének nem vagyok a híve - ezekben a játékokban gyakran ilyenek kerülnek sorra. (Ha például az én versemet teszi ki valaki (és észreveszem), meg szoktam kérni, hogy szedje le, mert sérti a szerzői jogaimat. Szeretem magam megválasztani, mikor, hol és mi jelenjen meg tőlem. Szerintem ezzel lehetnek így mások is.)
Úgyhogy ezúton is kérek mindenkit:

SZÍVESKEDJETEK ENGEM KIHAGYNI EBBŐL A PIRAMISJÁTÉKBÓL!

Népszerű bejegyzések