BDK BLOG

2012. április 5., csütörtök

Keresőoptimalizálás

Egyre burjánzóbb SEO-tevékenységem rákényszerített arra, hogy az internet-kínálta meghatározások mellett a saját definíciómat is megfogalmazzam. Nevezetesen. 

Röviden:

A keresőoptimalizálás - célja az, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el az internetes találatok listájában.

Részletesebben:

A keresőmarketing részét képező keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO) célja az, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt a honlap tulajdonosa/üzemeltetője vagy szponzora, hirdetője által fontosnak tartott keresőkifejezésekre. Általában normál (vagy organikus) találatoknak azokat a keresők által kilistázott találatokat nevezzük, amelyeket pénzfizetéssel senki nem befolyásolt, csupán a keresőmotorok belső logikája alapján kerültek a találati lista adott helyére. (A Google-listák fizetett linkjei, hirdetései tehát nem sorolhatók ide.)

A keresőoptimalizálás két fő iránya: a belső és a külső SEO-munka.


a) Belső keresőoptimalizálás: magát az adott oldalt tesszük minél alkalmasabbá arra, hogy a kiválasztott keresésekre jó helyezést érhessen el a találati listákon. Ennek során többek között a a formális és érdemi tartalomra, a belső struktúrára elemeire (title, description, keywords), a valid kódokra, a kimenő linkekre kell figyelemmel lennünk.

b) Külső keresőoptimalizálás (a munkának erre a részére voltaképp jobban illik a keresőmarketing, link-marketing, link-building kifejezés): e tevékenység során külső erőforrásokat (más webhelyeket, linkgyűjteményeket) igénybe véve érünk el (esetenként: építünk ki) az oldal számára minél hatékonyabb támogatottságot. 

Az utóbbi tevékenység keretében készítettem el ezt a két új oldalt:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése