Schmitt-cenzúra a propeller portálon

Gondoltam, ezt a posztot nem árt biztonsági okokból megosztani egy-két helyen. A portál ugyanis kifogást emelt az ellen, hogy "magánlevelüket" a kommentekben közzétettem. Ki tudja, hogyan reagál a webhelyszolgáltatóm, há rájuk dorren a szent Médiahatóság....  

Propeller-cenzúra

 

Hosszabb ideje nem vettem igénybe a Prropeller.hu szolgáltatásait, de most úgy gondoltam, megosztom blogom egy-két posztját. Elsőül a Schmitt Pál lemondott címűre esett választásom, szövegként beírtam, hogy „A fenti hír egy esemény virtuális megelőzöttsége, internetes webakció.” A hír, mint az alábbi első kép is bizonyítja, annak rendje és módja szerint megjelent a portál hírfolyamában. Ám amikor, talán 2 perc múlva odakattintottam, már a 404 – A keresett oldal nem található! hibaüzenet fogadott. A Propeller kicenzúrázta internetes akcióm hírét, de a Google tározója még őrzi az oldal másolatát. És ezzel még nincs vége a történetnek, sőt!

Hát jó, a Propeller nem tűri az álhíreket, még ha ebbéli mivoltukra utal is a megosztó – törődtem bele a törlésbe.
A váratlan fordulat ezután történt.  Tíz perccel később valaki, (egy másik felhasználó? netán a portál belső embere?), újra megosztotta a hírt (lásd a 2. képet), és bár a szövegben nem jelezte, hogy voltaképp álhírről van szó, bejegyzését nem törölték, e percben is olvasható, néhányan hozzá is szóltak.
1) Kicenzúrázottt megosztásom:


2) A most is olvasható, nem tőlem származó megosztás:

Ezután tettem egy kísérletet az Elhunyt Balla D. Károly hír megosztásával. Egy perc múlva azt is törölték.
—–
Frissítés 1: Utóbb tisztázódott, egy másik felhasználó az alatt a röpke 1-2 perc alatt, amíg olvasható volt megosztásom, kommentelni akarta, de mire elküldte a hozzászólást, a hírt törölték. Ezután osztotta meg ő maga. Erről a commentekben váltottunk szót.
Frissítés 2.: Mindent töröltek!
A Hókuszpók néven működő felhasználó megosztását is törölték, sőt, meg is fenyegették  (lásd alább a kommenteket!) Bejegyzése és az első öt hozzászólás még olvasható a Google tározójából, lásd. Megpróbálta a jelen posztot is megosztani, azt is törölték.
Utólag azt gondolom, egyértelműen cenzúráról van szó, egy efféle megosztó portálnak ugyanis nem dolga megvizsgálni és elbírálni egy hír igazságtartalmát.
A Propeller.hu szégyellje magát!


Elég érdekes eset, nem? Engem a mai nap délelőttjén jól elszórakoztatott, a blogom nézettsége meg szépen megugrott.

Az alkalmat kihasználva küldök pár ropogós linket ide is:



Népszerű bejegyzések