Sakk és más

A minap nagyon szépen sikerült megnyernem egy partit.
Vezér nélkül játszottam, de sok tisztem maradt és erősen szorongattam a fehér királyt. Végül egy védetlen gyaloggal úgy adtam sakkot, hogy bármit lép a király (túl sok választása nem volt), utána a huszárommal e2-re lépve sakk-sekket tudok adni, így bizonyosan leütöm az ellenfelét vezérét - ezután már nem lett volna esélye, feladta. (Mostanában Első Piréz néven játszom).

*

Mai aforizmám a Facebookon:

Az igazi bajt nem mindig a vészhelyzet okozza, hanem az, ha vészmegoldással reagálunk rá.

*
Kis vita, ugyancsak a Facebookon. R.Á. betűzte ezt a fotót:
Erre reagálva T.A megjegyezte: "Sanyi bácsinak nagyon perverz feje van ezen a képen. Mintha már az éjszakai lepedőcsatát tervezgetné." - Mire aztán két költőnő nagyon felkapta a vizet, szerintük T.A. "leperverzezte" az egyik legnagyobb magyar költőt. Szerintem sok szamárságot összeírtak. T.A. egy ideig opponált, aztán néhányan még mellé álltunk, mondván, hadd lehessen már akár kiváló költőkön is élcelődni, ne gyártsunk sérthetetlen ikonokat. Végül a két hölgy "nemek közötti harccá" dagasztotta vitánkat - de én még ennek előtte kiszálltam, akkor, amikor egy tanítónéni-stílusú asszonyság kezdte osztani az észt.

*
Frissítések írói oldalamon:

Népszerű bejegyzések